Femme logo

Home / Forums / Archief / 15 kinderen of jij?

15 kinderen of jij?

• aangemaakt
    7 mei 2009
  • laatste reactie
    16 mei 2009
  • 13
    reacties
  • 9
    gebruikers
  • Origineel gepost door Anoniem
    Meest gepost door xLuna1LOVE
    Laatste bericht van Anoniem
Archief
  • Aanmaker
    Onderwerp

• Anoniem
    Inactief
    Reageer

Wat kies jij, laat jij 15 kinderen sterven voor jezelf?

• xLuna1LOVE
    Reageer

“don’t get it really”

Nog x, s’il vous plait o.O

Reageer

Nou, je mag kiezen, óf jij gaat eraan en 15 kindertjes blijven leven, of anders om:P

Isabeau
    Reageer

Als het er op aan komt…

Ik wil blijven leven.

*gaat onderduiken*

Reageer

Me too :p

Er zijn al zoveel kinderen op de wereld (a)

SanderH
    Reageer

Hangt puur van de situatie af he.. Of je mag jezelf doden en 15 kinderen worden voor de rest van hun leven gemarteld, of jij wordt levenslang gemarteld en 15 kinderen worden vermoord.. Ik zou mezelf van kant maken :p

tamara_v
    Reageer

das wel moeilijk…ik wil blijven leven maar als er daarvoor 15 kinderen moeten sterven dan laat mij maar sterven

Isabeau
    Reageer

@SanderH wrote:

Hangt puur van de situatie af he.. Of je mag jezelf doden en 15 kinderen worden voor de rest van hun leven gemarteld, of jij wordt levenslang gemarteld en 15 kinderen worden vermoord.. Ik zou mezelf van kant maken :p

Gemarteld worden? Dat verzin je er zelf bij :’)
    Hier is de vraag gewoon: Als je moet kiezen: Laat je dan jezelf of 15 kinderen doodgaan?

daniielleee
    Reageer

Moeilijke vraag.. kan ik niet echt antwoordt op geven.

SanderH
    Reageer

@Isabeau wrote:

Hier is de vraag gewoon: Als je moet kiezen: Laat je dan jezelf of 15 kinderen doodgaan

Zou iedereen ter wereld dit weten? Zou alleen de lokale bevolking dit weten? Zou het gezien worden als een slechte daad? Zou ik gelyncht worden en mijn huis + familie in de fik worden gestoken vanwege mijn onethische keuze? Zou ik naderhand meermaals in elkaar geslagen worden? Tja, al met al denk ik dat als je de logische consequenties erbij pakt, je beter dood dan levend kunt zijn.

Uitgaande van het gegeven dat er geen consequenties zijn, zou ik eerlijk moeten antwoorden en de 15 kinderen dood moeten maken. Dit is niet omdat ik geen medelijden met ze heb, maar op het moment dat je je eigen dood moet kiezen, gok ik zomaar dat 99,9999% hetzelfde zal antwoorden. Het klinkt allemaal wel politiek correct om jezelf op te offeren, maar realiteit leert ons dat dat toch niet zal gebeuren.

may-rose
    Reageer

Wanneer ik de kinderen ken zal ik er over na gaan denken om mezelf te laten doden. Wanneer ik ze niet ken zou ik zeker weten voor mezelf kiezen en dus lekker blijven leven (a)

xLuna1LOVE
    Reageer

Ah got it,

Misschien wel egoistisch, maar ik ga voor mijn eigen leven o.o”

Miss PinkPassion
    Reageer

Als het erop aankomt, is het altijd al “survival of the fittest” geweest; en bij pure overlevingsdrang wordt een mens nu eenmaal een pure egoist;
    tenzij je een geliefde (bv je kind) in nood ziet, dan gaat het verstand op nul volgens mij

Dus idd, ik zou ook niet weten wat mijn instinct op zo’n keuze moment zou zeggen

Reageer

Als dat hier en nu zou gebeuren zou ik ZEKER willen blijven leven. Ik ben op dit moment hartstikke gelukkig en heb over het algemeen een hekel aan kinderen (duikt ook maar onder). Wanneer je zelf sterft staat je naam misschien een week in de krant, maar je hebt er zelf niets aan. Je familie en vrienden worden waarschijnlijk dood gegooit met condolaties, en zullen ook heel wat verklaringen af moeten leggen aan de pers. En ik ken mijn familie, die heeft daar een hékel aan. :]

Ik ben in de omgang best een leuk mens hoor.

Reageer

Het forum ‘Archief’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.

7 mei 2009
0 / 13
7 mei 2009
16 mei 2009