Femme logo

Home / Forums / Archief / 2 jongens.

2 jongens.

  • aangemaakt
    15 jan 2011
  • laatste reactie
    1 feb 2011
  • 6
    reacties
  • 4
    gebruikers
  • Origineel gepost door Anoniem
    Meest gepost door Anoniem
    Laatste bericht van Anoniem
Archief
  • Aanmaker
    Onderwerp

  • Anoniem
    Inactief
    Reageer

    hallo

    ik zit met een aantal problemen en heb eigenlijk geen idee meer hoe ik hier het beste mee kan omgaan.

    ik heb nu bijna een jaar met mn vriend. samen zitten we vaak op hyves daar heb ik een andere jongen leren kennen. hij is heel erg aardig, een beetje zoals mij qua innerlijk. we hebben elkaars msn uitgewisselt. foto’s laten zien. en zijn zo zegmaar verliefd geworden misschien wat te vlug maar we voelen echt wat voor elkaar. nu zijn we van plan om elkaar te ontmoeten in real. ik weet wel dat het allemaal heel gevaarlijk kan zijn maar als ik erom zou vragen zou hij zelfs nog zijn moeder mee brengen om te laten zien dat er niks is om bang voor te zijn.. daarom vertrouw ik hem ook wel genoeg. aan de andere kant kan ik mijn vriend niet los laten. ik voel voor bijde evenveel. mijn moeder weet hier ook van en zegt dat ik zo snel mogelijk een keuze moet maken. snap ik ook maar het is niet bepaald gemakkelijk >.> . als ik voor mijn huidige vriend zal kiezen sta ik er niet voor 100% achter maar ook niet als ik voor de andere jongen kies. mijn moeder is er dan ook zwaar op tegen dat we elkaar willen gaan ontmoeten en zal er denk ik veel voor over hebben om het tegen te houden. zelf wil ik hem in het echt hebben gezien voordat ik een echt besluit maak maar omdat ik thuis door mijn moeder zo erg word gepusht om nu al een keuze te maken blijft het maar moeilijker. mijn 1ste psychiator heeft dan ook gezegt dat zij er geen problemen mee heeft als ik hem zou ontmoeten als ik maar wel zorg dat alles veilig verloopt.

  • Reageer

    Hey Yasuko!

    Ik vind je naam leuk, het herrinert me aan een Aziatische vriend van me die helaas terug is in Japan. Maar goed, daar gaat het niet om.

    Je vergeet een ding over het hoofd: je bent ons vergeten te vertellen hoe oud je bent. Het is allemaal wel anoniem, dus het hoeft niet per se, maar het is voor ons gemakkelijker om tegen jou te zeggen of het slim genoeg is of het wel of niet te doen.

    Harstikke leuk dat je een jongen hebt gevonden op het internet (Hyves). Even een paar vragen over dit:
    1) Zijn er meer vrienden van jou die hem als vriend hebben op Hyves?
    2) Hoe groot is zijn vriendenlijst? (als dit zijn echte Hyves verder is, dan heeft hij ook zijn echte vriendin en de lijst staan. Je kunt dit achterhalen dat de meeste vrienden in deze regio wonen)
    3) Hoe heb je hem precies ontmoet?
    Ik bedoel, het is Hyves. Het is heel makkelijk om te achterhalen met wat voor iemand je op Hyves praat. Wanneer je het had over een bepaalde chatsite hadden we een heel ander verhaal gehad. Je lijkt goed bewust ervan te zijn wie hij is en hoe hij eruit ziet. Hebben jullie alleens de webcam aangezet? Heeft ie een aantal foto’s van hem op Hyves die overheenkomen met de foto’s die hij jou stuurt? Ja? Dan is het okay om deze jongen te vertrouwen.

    Maar, wanneer ik zeg vertrouwen: je mag hem geloven. Ook al kennen jullie elkaar heel goed van het internet, ga er toch vanuit dat je hem niet alles kan toevertrouwen.
    Het is een leuke gozer, jullie hebben veel gemeen, dus er zou een hartstikke leuke vriendschap kunnen bloeien. Je hebt een vriendje, dus ga van het onschuldige uit: ga niet op zoek naar een relatie achter zijn rug, zoek naar gewone vriendschap. Meestal is het ook het beste dat je een relatie hebt met iemand die een tegenpool van je kan zijn. Baterijen werken zo ook (niet dat dit een goed voorbeeld is, maar dit is mijn wijze van denken.)

    Hoe ver woont deze jongen? Je moeder hoeft er niets van te weten wanneer jij hem wilt ontmoeten. Laat hem wel jou kant op komen, spreek af op een drukke plek en – wanneer je het toch wel een beetje eng vind – zorg ervoor dat iemand weet wat je gaat doen (een vriendin ofzo) Mensen ontmoeten van het internet is spannend. Ik heb zo hele goeie vrienden gevonden in Limburg terwijl ik in Noord-Brabant woon. Ik ben er ook een voorstander van, maar je moet altijd oppassen!

    Wat ik verder aanraad:
    Ben je <13 (onder de dertien): Raad ik je het aan om het niet te doen.
    Ben je 13-15: Je kunt het doen, maar zorg ervoor dat je altijd iemand kan bereiken die snel naar jou toe kan komen en spreek af bij jou in de buurt op een drukke plek (zelfs de McDonalds, a-romantisch maar hartstikke druk is een zeer geschikte plek)
    Ben je 15-18: Tuurlijk kun je het doen, maar wees altijd nog een beetje voorzichtig. Je bent nu oud genoeg om te bepalen welke mensen je wel en niet kan vertrouwen. Sla toch nog afspraakjes af die plaatsvinden buiten een stad, of in een buitengebied.
    Ben je 18>: Altijd op je hoede blijven maar je bent nu oud genoeg om je eigen keuzes te maken.

    Ik hoop dat ik je geholpen heb.

    Reageer

    dit is een beetje nieuw voor me…
    ik ben 17 jaar uhmm ik doe aan anime hyves. rpg zegmaar. daar vanuit heb ik hem leren kennen. er zit ook een meisje bij mij in de klas die een vriendin heeft die hem ook kent. heel goed zelfs. dus ook haar ondervraag ik af en toe. zelf heb ik mijn beste vriendin kennis met hem laten maken door een 3-gesprek te doen op msn. zijn real hyves heb ik ook. hij heeft een redelijke waslijst. hij begon zomaar ineens tegen me te praten. later heb ik ook gevraagt waarom hij dat heeft gedaan maar hij had daar niet echt een duidelijk antwoord op. opzich… bij google maps – routebeschrijving staat er geen fiets icoon maar lopend is het 3 uur en auto 16 minuten. eng om hem te ontmoeten zeker niet… zo heb ik al.. zeker 6 jaar een hele goede vriend. die woont in turkije heb hem een keer in het echt gezien en dat was super. dus gedeeltelijk wel en gedeeltelijk snap ik het niet wat mijn moeder dwars zit

    Reageer

    We zijn samen zeventien! Dat is mooi! Ik was persoonlijk zelf 13 toen ik zomaar de trein pakte en naar Limburg ging en mijn moeder in het einde een hartaanval bezorgde.
    Nou ja, zo erg was het ook weer niet, maar ze was nogal geschrokken.

    Leuk! Ik leerde mijn vriendin ook kennen door een RPG! Ik denk dat een RPG de beste manier is om contacten te leggen en je leert elkaar door middel van karakters en met interesse tonen in de persoon achter de karakters erg goed kennen.

    Ik zie ook niet in wat je moeder dwars kan zitten. Misschien vindt ze het gewoon gevaarlijk. Praat er met haar over en misschien kunnen jullie tot overeenkomsten komen. Misschien kun jij haar overtuigen dat jij hem kan gaan zien!

    Lopend is geen optie, maar je kan altijd met de trein!

    Reageer

    Hoe heet die jongen eigenlijk? Heeft hij veel foto’s van zichzelf of met vrienden ofz op hyves? Als dat zo is zal ik wel afspreken. Of heb je hem al x op de wabcam gezien?
    liefss

    Reageer

    na verloop van tijd en mijn mond houden heb ik hem al ontmoet. het was heel gezellig enzo.. maar na veel ruzie met mijn moeder heb ik geleerd wie goed voor me was. het is dus nu uit met mijn huidige vriend. hij heeft alweer een andere vriendin maar ik wil hem terug. hij zegt zelf dat hij het nog niet weet. mijn moeder gaf als advies dat ik moest vechten voor hem…

    Reageer

    maar vertrouw je het echt het kan iedereen zijn ik bedoel je kent hem van internet maar ja je moet het zelf weten

Reageer

Het forum ‘Archief’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.

15 jan 2011
0 / 6
15 jan 2011
1 feb 2011