Femme logo

Home / Forums / Archief / 21 december 2012

21 december 2012

  • aangemaakt
    22 dec 2008
  • laatste reactie
    24 nov 2010
  • 46
    reacties
  • 33
    gebruikers
  • Origineel gepost door Willeke
    Meest gepost door SanderH
    Laatste bericht van just--mee
Archief
  • Aanmaker
    Onderwerp

  • Willeke
    Bijdrager
    Willeke
    Reageer

    Jullie zullen wel ongetwijfeld iets hebben gehoord over 21 december 2012. Dan houdt de kalender van de Maya’s op, en zal er in het heelal iets gebeuren, waardoor de Noordpool en de Zuidpool verwisseld zullen worden en waardoor er een soort van Wereld-Tsunami zal komen. Daarna zouden we in een ‘andere periode’ te komen leven.

    Geloven jullie hierin? Of zeggen jullie van: Eerst zien, dan geloven?

  • SanderH
    Reageer

    Hoax.. Allereerst gaat het om een astronomisch verschijnsel.. De planeten staan op een bepaalde positie, er gebeuren allemaal dingen, blabla. De Maya’s hadden dit berekend. Niks bijzonders, gezien de Maya’s zeer ver waren gevorderd in de astronomie.

    Veel mensen geloven nu in de krachten van de Maya’s (“hoe kunnen ze dat weten?”) en zijn er een mythe omheen gaan bouwen.. Net als de milleniumbug: eigenlijk gewoon onzin, maar iedereen was er bang voor. Net als 2006 – 06 – 06: eigenlijk gewoon onzin, maar toch gingen er onwijs veel gelovigen (zowel Christenen als Satanisten) bidden voor hun God..

    Wat kan er dan wel mis gaan? Hoogstens kunnen er, door de positie van de hemellichamen, wat natuurrampen gebeuren op aarde, maar die kans is voor zover ik kon vinden zeer gering.. Gewoon lekker achterover zitten en er niet in geloven. Hoe meer mensen er in gaan geloven, hoe wanhopiger iedereen wordt om niks.

    Irisjee
    Reageer

    Mja ik geloof het ook niet, volgens mij gaat er niks ernstigs gebeuren.

    Liset
    Reageer

    Als ik dat soort dingen moet gaan geloven, ben ik al tien keer dood gegaan.

    Isabeau
    Reageer

    Ik wil best geloven dat er wel iets gebeurd (bijv. een ramp ofzo) maar niet dat het het einde van de wereld betekent. Ik zal toch blij zijn als het 22 december is :’)

    SanderH
    Reageer

    @Irisjee* wrote:

    Mja ik geloof het ook niet, volgens mij gaat er niks ernstigs gebeuren.

    Je hebt The Mist toch gezien? Ik ben wel bang dat er dus een stormvloed aan goedgelovigheid komt en dat veel mensen zich gaan onderwerpen aan een geloof, om vervolgens andere mensen ’te redden’ door ze te bekeren.. Dat is best ernstig als je het mij vraagt :p

    Voor de onwetenden: in The Mist zitten ze vast in een supermarkt.. Uiteindelijk worden alle mensen in die supermarkt zwaar gelovig, omdat ze bang zijn voor de monsters die in de mist zitten..

    Darkness_Girll
    Reageer

    hmm ik weet niet wat ik er van moet geloven. zoals isabeau zegt wil best geloven dat er misschien wel iets gebeurd. maar niet dat het het einde van de wereld betekend.

    Irisjee
    Reageer

    @SanderH wrote:

    @Irisjee* wrote:

    Mja ik geloof het ook niet, volgens mij gaat er niks ernstigs gebeuren.

    Je hebt The Mist toch gezien? Ik ben wel bang dat er dus een stormvloed aan goedgelovigheid komt en dat veel mensen zich gaan onderwerpen aan een geloof, om vervolgens andere mensen ’te redden’ door ze te bekeren.. Dat is best ernstig als je het mij vraagt :p

    Voor de onwetenden: in The Mist zitten ze vast in een supermarkt.. Uiteindelijk worden alle mensen in die supermarkt zwaar gelovig, omdat ze bang zijn voor de monsters die in de mist zitten..

    Nah, dan moet het wel heel erg worden…en dat word het toch niet :6

    may-rose
    Reageer

    ach joh, elk jaar word er voorspeld dat we op een moment massaal dood gaan, ik geloof er echt helemaal niets van, laat ze maar lekker kletsen.

    Bonny
    Reageer

    Bullshit, een ander woord heb ik er niet voor.

    koekie
    Reageer

    Ik geef mijn mening nadat ik mijn boek uit heb: Het verborgen kristal.

    Edit: Sommige mensen geloven dat dit de wedergeboorte van de mensheid is. Dan wel een geestelijke en lichamelijke wedergeboorte van zowel de mens als moeder natuur. We zullen onze telepathische krachten weer gaan ontwikkelen en het contact met aliens hersteld zullen worden.

    Bron: http://www.uitdetijd.nl/index.php/Overige-Artikelen/Twaalf-dagen-na-21-12-2012.html

    Dus niet het einde maar een geheel nieuw begin voor iedereen die de kans aangrijpt om ‘over te stappen’

    SanderH
    Reageer

    Hmm, even wat uitgebreider dan maar:

    1. Oude Maya’s voorspelden duizend jaar geleden de laatste dag van de aarde, ze hadden een kalender uitgetekend, deze stopte abrupt op 21-12-2012. De maja’s hebben ook gezegd dat ditzelfde 12500 jaar geleden is gebeurd, dit is onmogelijk verklaard door geschiedkundige. 12500 was de aarde net zoals ze in onze boeken staan mensen leven en dieren.

    2. Nostradamus sprak over een alles vernietigende asterioïde die de wereld zou vernietigen. Nostradamus heeft ook voorspeld dat er in 2004 iets zou gebeuren. Er is echter niks gebeurd.

    3. De Chinese “I Ching” voorspeld het einde van de geschiedenis. Hij heeft echter geen datum genoemd.

    4. De bijbel voorspelt het aankomen de apocalypse wat het einde van wereld zou betekenen. Er wordt echter geen datum genoemd.

    5. Dit geheel vindt op 21 december 2012 plaats. Er is echter een theorie die aantoont dat het in 2007 heeft plaatsgevonden.. En niemand heeft het gemerkt.
    Bron: http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=419625

    Wat zou er moeten gebeuren op 21 december, 2012?

    1. De planeten staan op 1 lijn. In het jaar 2000 zijn alle planeten die met het blote oog zijn te zien op 1 lijn gekomen (url=http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Planeten/010.html]bron[/url]). Kun jij je nog iets herinneren van 2000? Iets met natuurrampen, het vernietigen van de planeet of aanvallen van aliens? Ik niet..

    De enige reden waardoor er uberhaupt in die datum wordt geloofd, is door de Maya’s. Bekijk het anders. In een zonnestelsel zitten enkele planeten, heel veel puin en manen. In een melkwegstelsel zitten enkele miljoenen zonnestelsels. In het heelal zitten enkele miljarden melkwegstelsels. Stel dat deze gebeurtenis het einde van de wereld zou betekenen, dan zouden er dus in die triljoenen andere zonnestelsels hetzelfde moeten gebeuren. Anders gesteld: wat is de kans dat deze gebeurtenis niet al eens is voorgekomen in 1 van die andere zonnestelsels? Zou het heelal dan ook niet zijn gereset? Zouden wij dan niet zomaar melkwegstelsels moeten zien verdwijnen? En waarom zouden aliens komen op het moment dat er een astronomische hinder plaatsvindt? Stel dat ze bestaan en met ufo’s hierheen komen, dan is het natuurkundig gezien de meest onhandige tijd om langs te komen vliegen i.v.m. de natuurkundige krachten die meespelen. Daarnaast zijn de aangekaarte argumenten hiervoor zeer zweverig..

    RB Shawty
    Reageer

    Omg Sander mijn hoofd draait nu. Maar als het in een andere zonnestelsel gebeurd zou zijn. Betekent het niet meteen dat onze ook meteen iets mee moet krijgen toch?

    Ik bedoel…als jouw buurman gaat scheiden met zijn vrouw… dan gaan jouw ouders toch ook niet meteen scheiden?

    Ps: ik denk niet dat het echt klopt want 2012 is al heel snel…. en we zouden dan al iets gemerkt moeten hebben dan want dat betekent dat de aarde nu al aan het vervormen is ofzo en ongeveer 2012 klaar zal zijn met wtf het ook doet… en dan patsboem

    laat maar

    als jullie me snappen. ? :s

    SanderH
    Reageer

    Ik doelde in dit geval meer op het “resetten” van het heelal, want dan zou dat ook effect op ons hebben ;) Of “een nieuw begin”, want dat zou ook te merken zijn, als een planeet spontaan verandert.. Daar is zoveel energie voor nodig dat het zichtbaar zou moeten zijn. Het gaat mij dus meer om die extreme dingen die dus of invloed zouden moeten hebben op ons of gewoon zichtbaar zouden moeten zijn :p

    En het zou kunnen dat de veranderingen vrij abrupt zijn. Dit hoeft niet persee een geleidelijk proces te zijn als we het natuurkundig bekijken. Er is bijvoorbeeld een theorie dat de magnetische velden zullen omdraaien. Dat wil zeggen dat het magnetische noordpool opeens het magnetische zuiden wordt en omgekeerd. Dit proces is in theorie mogelijk. Als de planeten op 1 lijn staan is er de vrees dat dit zal gebeuren. Deze theorie is verder op niks gebaseerd, maar het gaat meer om het idee. Veranderingen kunnen zeer abrupt zijn, ze kunnen binnen enkele seconden plaatsvinden. De Tsunami tijdens de kerst enkele jaren geleden was ook verschrikkelijk en kwam zeer abrupt ;)

    Floortjexxx11
    Reageer

    Eng als het gebeurd XD

    Flower
    Reageer

    Ik geloof er niet in!
    Waarom niet? Ik woon in twente ik ben daar te nuchter voor.

    cyprusia
    Reageer

    iig als dt gaaat gebeuree kunnen we het beste naar zuid-afrika gaan(ik heb 2012 gister gezien , en kaap de goede hoop(in zuid-afrika) was helemaal niej overspoelt met water maar juist 1000meter gestegen;)

    Miss PinkPassion
    Reageer

    Jij gelooft dus ook letterlijk alles wat in de film gebeurt volgens mij
    Het is toch niet omdat de scenaristen van die film dat zo lieten uitkomen, dat het ook effectief zo gaat gebeuren dan; wie weet overstroomt Afrika als eerste en blijft Japan over ofzoiets
    Je kan jezelf zitten bang maken met te denken dat er iets gaat gebeuren maar wat heb je daaraan? Geniet van je leven en als het gebeurt, hoop dan dat je een goed overlevingsinstinct hebt of dat het anders heel snel gebeurt en je er niet al te veel van hoeft te merken
    Als ze morgen trouwens op de juiste plekken ter wereld een aantal atoombommen gooien is de wereld ook om zeep en de helft van al wat leeft uitgestorven

    Reageer

    kijk da hebbe ze voorspeld máár in de krant stond tijd geleden da wetenschappers zich van jaar hebben misteld..dus ja

    Miss PinkPassion
    Reageer

    Ze weten dat immers niet
    Ze kunnen theorieën opstellen en onderzoeken, maar daarom gebeurt dat ook niet zoals ze voorspellen..
    Vandaag kunnen ze voor morgen ook regen voorspellen terwijl de zon de hele dag gaat schijnen..

    Isabeau
    Reageer

    @cyprusia wrote:

    iig als dt gaaat gebeuree kunnen we het beste naar zuid-afrika gaan(ik heb 2012 gister gezien , en kaap de goede hoop(in zuid-afrika) was helemaal niej overspoelt met water maar juist 1000meter gestegen;)

    Die film komt echt niet overeen met hoe t in werkelijkheid gaat zijn :’) _O-

    Miss_PinkWorld
    Reageer

    @Nadinée<3 wrote:

    kijk da hebbe ze voorspeld máár in de krant stond tijd geleden da wetenschappers zich van jaar hebben misteld..dus ja

    Yep De maya’s zaten fout met hun telling waardoor de voorspelling pas over een 200jaar zou uitkomen.

    badpussycat
    Reageer

    ik geloof er niet in..
    want als de wereld binnen 3 jaar zou vergaan, zouden mensen dan niet veel meer paniek in de wereld zaaien? als ik zou weten dat we er over 3 jaar niet meer zijn dan zou ik nu niet meer elke dag braaf naar school gaan.. laat me dan maar leuke dingen doen en genieten van de tijd die ik nog heb.

    plus dat het allemaal nogal ongeloofwaardig klinkt
    je kan natuurrampen niet voorspellen :X

    Miss PinkPassion
    Reageer

    @badpussycat wrote:

    ik geloof er niet in..
    want als de wereld binnen 3 jaar zou vergaan, zouden mensen dan niet veel meer paniek in de wereld zaaien? als ik zou weten dat we er over 3 jaar niet meer zijn dan zou ik nu niet meer elke dag braaf naar school gaan.. laat me dan maar leuke dingen doen en genieten van de tijd die ik nog heb.

    plus dat het allemaal nogal ongeloofwaardig klinkt
    je kan natuurrampen niet voorspellen :X

    Natuurlijk gaan ze dat niet vertellen dan.. De rijken en de grote meneren zorgen wel dat ze een plaatsje hebben om te overleven dan; en de rest van de mensheid zou alleen maar gaan beginnen stelen en hun eigen zin doen en zich van niks nog iets aantrekken. Dan was de wereld al om zeep geholpen en uitgemoord door onszelf vooraleer de natuur zou toeslaan..
    Lijkt mij :)

    Reageer

    jaah maar aangezien ze zich hadden misrekend,en het pas over 200 jaar ofz is hoeven we ons geen zorgen te maken want zo oud worden we niet ;)

    theBanaanx
    Reageer

    het is alweer verhuisd naar 2200 ofzo XD

    daniielleee
    Reageer

    We zullen zien.. :P

    xAlina.
    Reageer

    Wij niet :p
    Dan zijn we waarschijnlijk dood..
    Of verrimpeld :’)

    StridJee
    Reageer

    Heel gerimppeld dan=]

    Ik was toch eerst wel een beetje bang.
    En naar die film ga ik niet. Jakkes.

    Jellybean
    Reageer

    de film 2012 valt reuze mee hoor! of moet ik tegen zeggen? het gedeelte waarin de wereld vergaat, al die bekende gebouwen in amerika die je in ziet zakken, dat ziet er nogal nep uit. ook de mensen die dood gaan gaan op een aparte manier dood. (vastzitten tussen de tandwielen in een mechanisch gedeelte van het gevaarte wat hen moet redden?) en wel dom dat ze dan in Afrika vrolijk een nieuw leventje gaan beginnen.

    mij is verteld dat die film juist nu gemaakt is, omdat mensen er niet meer bang van worden, omdat het dus verplaats is naar 2200 ofzo.

    SanderH
    Reageer

    @Jellybean wrote:

    mij is verteld dat die film juist nu gemaakt is, omdat mensen er niet meer bang van worden, omdat het dus verplaats is naar 2200 ofzo.

    De film was al in productie voordat dat 2200 bekend werd.

    Jellybean
    Reageer

    oke, dat wist ik niet :) anyway, we hoeven ons volgens mij nergens zorgen over te maken..

    Reageer

    ik denk dat de aarde niet echt vergaat,
    maar ik denk dat het symbolisch wordt bedoeld (a)

    martje92
    Reageer

    Tip: kijk de film 2012 ^^ erg indrukwekkend

    bbyloveyou4ever
    Reageer

    ik geloof er ook niet echt in eerst wel beetje hahahaha was best bang maar nu niet meer hoor, heb de film 2012 ook gezien was wel leuk en niet echt eng ofzo.xd

    En als het gebeurt gaan we teminste allemaal tegelijk dood.

    xxx.<3 kan je hier vrienden worden?

    zit er net op ben 14 jaar.

    xgirly
    Reageer

    Ja, ik geloof er best wel in, ik heb van mensen verschillende dingen gehoord, en ik heb ook gehoord dat we dus op 21 December 2012 eigenlijk zeg maar in de natuur gaan leven enzo, je weet wel, zoals Adam en Eva, zo’n stijl, dus niet meer tv, computer en al die dingen. Ik ben benieuwd… Maar eerlijk gezegt ben ik ook best wel bang, wie weet wat er gaat gebeuren… :N Maar goed, we zullen zien…

    xGirly.

    xLions
    Reageer

    Er was toch een rekenfout gemaakt ofzo ?

    ikzelf
    Reageer

    Idk aan de ene kant denk ik ja t kan waar zijn waarom niet en aan de andere kant denk ik neej t is gwoon onzin net als een miljoen andere dingen
    ik weet t niet we zullen moeten wachten tot 21 december 2012
    waarom is t eigenlijk niet op 20 december 2012?? want dan is het 20-12-2012 snappie??
    :oops:

    xLions
    Reageer

    ^ Ja, daar zat ik dus ook al aan te denken ;o

    Miss_Brunette_1992
    Reageer

    @Liset wrote:

    Als ik dat soort dingen moet gaan geloven, ben ik al tien keer dood gegaan.

    Klopt.. daar ben ik het ook mee eens

    Eyee
    Reageer

    Heb een docu gezien over de Maya’s en 2012 en hoe de wereld zal vergaan.
    Het was dat de kalender van de mayas ten einde liep in 2012, maar dat is niet waar.
    De kalender van de mayas hééft geen einde, want vanaf dán loopt de nieuwe kalender zegmaar.
    Maar, peepz.
    àls de wereld vergaat, dan vergaat ie door een botsing met Planeet X. X komt dan zó snel lang de aarde, dat alle zwaartekracht ontregeld wordt, en dat de aarde ter plekke in een vuurzee veranderd.
    En weet je, dat kan IEDER moment gebeuren.
    Maar, peepx. (2e x)
    Planeet X BESTAAT niet.

    Dus dont worry =D

    Be happy x’D

    BlessMyFall
    Reageer

    ^ of een meteoor, een uitbarsting van een planeet(zonnestelsel verder) broeikaseffect en overbevolking… So, life in the moment [cesar millan AKA the dog wisperer]

    Eyee
    Reageer

    Haha x’D
    Tjaa, dat zeiden ze in die Docu :p

    ikzelf
    Reageer

    laatst was er zo’n stukje op msn.nl ofzeuw en dat ging over onze melkweg en dat was iets met twee bellen ofzo die ons bij elkaar hielden laat maar zeggen
    *imissu!*

    Puk
    Reageer

    ja dat las ik ook
    k vond het weard
    en ik dacht ook dat er een reken fout werd gemaakt
    dus k ben wel ban en ook weer nie
    stel dat er wat gebeurt….
    dan kan ik geen kerst vieren *oke nie heel erg *
    k wil gwn leven x-x

    Reageer

    @ikzelf wrote:

    laatst was er zo’n stukje op msn.nl ofzeuw en dat ging over onze melkweg en dat was iets met twee bellen ofzo die ons bij elkaar hielden laat maar zeggen
    *imissu!*

    idd!

    just--mee
    Reageer

    hmm ik heb egt geen idee..
    ik zie het wel!

Reageer

Het forum ‘Archief’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.

22 dec 2008
0 / 46
22 dec 2008
24 nov 2010