Femme logo

Home / Forums / Archief / Het Hulp-Bij-Schoolwerktopic

Het Hulp-Bij-Schoolwerktopic

  • aangemaakt
    21 jan 2009
  • laatste reactie
    23 apr 2009
  • 50
    reacties
  • 5
    gebruikers
  • Origineel gepost door SanderH
    Meest gepost door Knownasme
    Laatste bericht van Knownasme
Archief
  • Aanmaker
    Onderwerp

  • SanderH
    Bijdrager
    SanderH
    Reageer

    Goed, omdat we nog niet zo’n topic hebben.. _O-

    Zit je vast met je huiswerk? Weet je niet hoe je iets moet aanpakken? Wil je uitleg krijgen over iets? Post hier je probleem en je krijgt zo snel mogelijk uitleg!

  • Knownasme
    Reageer

    Hooi :]

    Ik zit nu op school.
    En wij -hedwig en ik- moeten voor NAW een proefje doen. Gewoon een korte. En dan moeten we die volgende week gaan presenteren.
    Maar wij zijn helemaal niet slim of creatief.
    Dusseh.
    Iemand die toevallig nog een kort proefje weet wat we kunnen doen?
    Je moet er niet te veel voor nodig hebben enzow.

    En het moet in de richting van natuurkunde, scheikunde, wiskunde of verzorging ofzo gaan.
    Danku :)

    Isabeau
    Reageer

    Een potje met waterstof boven een vlam houden. Met explosief resultaat :D

    Of een paar dingen in stikstof dopen en kijken wat heel blijft als je het laat vallen :D

    (*kwijl* ik houd van zulke proefjes)

    Reageer

    Waterstofperoxide!

    Isabeau
    Reageer

    @Missy wrote:

    Waterstofperoxide!

    :oops: Dat zijn teveel lettergrepen om te onthouden.

    Reageer

    H2O2 !

    Isabeau
    Reageer

    @Missy wrote:

    H2O2 !

    En je moet al helemaal niet met cijfers aankomen :’) Scheikunde 3de klas :’) Al die afkortingen uit je hoofd leren. Toen had ik nog wel een 10, though :p

    Zeg, kom jij eens met een leuk proefje voor ze, want jij hebt die afgrijselijke vakken in je profiel.

    Reageer

    Ik zeg toch, pak een kom met waterstofperoxide [12% should do the trick] en hang je haren erin! Daar heb je je proefje ^^ [en wit haar :’) ]

    Isabeau
    Reageer

    @Missy wrote:

    Ik zeg toch, pak een kom met waterstofperoxide [12% should do the trick] en hang je haren erin! Daar heb je je proefje ^^ [en wit haar :’) ]

    Hmm je verbeterde mij niet? :’)

    SanderH
    Reageer

    *Zucht* Dat gaat dus echt niet lukken :p

    Ik zit ff te denken.. Je kunt opzich je scheikundeleraar vragen naar thermoplasten.. Je kunt bijvoorbeeld heel makkelijk laten zien hoe nylon wordt gemaakt. Dat is nog grappig ook. Of je kunt een plastic bekertje nemen en die in een bepaald middel stoppen, waardoor het een plat schijfje wordt :’) Ik zou zeggen: vraag wat aan je scheikundeleraar, die weet vast wel wat leuks :)

    Reageer

    ????????

    Isabeau
    Reageer

    En je kan (in de trant van wiskunde) ook het getal pi tot zoveel cijfers achter de komma uit je hoofd leren :’) En dan laten zien enzo _O- Jeuj.

    Reageer

    Want dat is ff vermakelijk :’)

    Knownasme
    Reageer

    Bedankt voor alle reacties :’)

    We gaan nu twee bruggen bouwen van spaghetti en dan testen welke het sterkste is..
    =.=’

    Vreselijk.
    Maarja.

    SanderH
    Reageer

    Oh oh oh! Neem 2 dozen, zet die ongeveer 20 centimeter van elkaar en leg een A4’tje zo dat hij dus op de randen van beide dozen ligt. De uitdaging is om te kijken of iemand een potlood op dit A4’tje kan leggen zonder dat alles naar beneden valt. Niemand kan dit natuurlijk, gezien dat niet mogelijk is (natuurkundig gezien). Pak nu het blaadje, maak er een propje van, vouw hem weer uit (strijk hem een beetje plat) en leg er nu een potlood op. Het potlood blijft nu liggen en het blaadje valt niet naar beneden. Hoewel een brug van spaghetti ook cool is :p

    Isabeau
    Reageer

    Wij hebben een keer een brug van ijsstokjes gemaakt. Die hield meer dan 70 kilo (onze techniekleraar was 70 kilo en meer konden we destijds nog niet wegen :’) ). Was op zich best leuk!

    Reageer

    70 kilo :O Das best stevig dan :p

    Btw, wel foto’s maken van die brug he xD

    Knownasme
    Reageer

    Ik zal er aan proberen te denken ;)

    Knownasme
    Reageer

    Nou, het is ons gelukt hoor.
    We hadden een 7,5 voor onze bruggen en het onderzoekje erom heen. En we hadden een 7 voor de presentatie.

    Fotootje:

    Oke, nu -ik ben de enige die dit topic gebruikt :’)-
    Ik moet voor wiskunde allemaal opdrachten over de stelling van pythagoras maken, en dat is fucking moeilijk.
    En ik moet voor filosofie een kantje mijn mening geven over de uitspraak ‘Wie weet wat goed is, doet het goede’

    Fack. Ik vind helemaal niks.

    Isabeau
    Reageer

    Hehe aparte brug _O-

    Stelling van Pythagoras was een van de weinige dingen die ik wél snapte bij wiskunde :p

    Knownasme
    Reageer

    Ja. ik snap de begin stof wel. Maar we hebben nu verdieping.
    Moooeeilijk O_O

    Reageer

    Verdieping van de stelling van Pythagoras? Moet je ‘m bewijzen ofzo?

    Knownasme
    Reageer

    Tja. Ook. Maar dan allemaal gedoe eromheen.
    Met een kleine driehoek en die is gelijkvormig en dan wordt hij bijv a keer zo groot. en een andere past er dan tegen aan en die wordt b keer zo groot, samen zijn die een grote driehoek en die is dat c keer zo groot. En dan aan het eind, als je een heel blaadje vol hebt gekrabbel staat er alleen de stelling van Phytagoras.

    en nu ook phytagoreische drietallen ofzeu. Allemaal heel vermoeiend.

    Maar, dit hoort eigenlijk meer bij het klaagtopic. Dusja.
    Laten we maar ontopic gaan. Ik ga wel ergens anders klagen :’)

    Knownasme
    Reageer

    aah. ik snap het niet :S

    ik moet ‘bewijzen’ dat 28 een volmaakt getal is. Maar de delers die ik vind zijn : 1,2,7.
    Nu zegt zo’n site :

    Definitie
    Een volmaakt getal is een getal waarvan de som van de delers (met uitzondering van dat getal zelf) gelijk is aan dat getal.
    Voorbeeld
    28 = 1 . 2 . 4 . 7 . 14 = 1 + 2 + 4 + 7 + 14

    Maar 4 en 14 zijn geen priemgetallen dus dan klopt dat toch niet :S
    Wtf. ik snap het niet.

    Iemand?

    SanderH
    Reageer

    Delers hoeven ook geen priemgetallen te zijn. In dit geval vragen ze gewoon om de getallen waardoor je het getal kunt delen.

    28 Kun je delen door 1, 2, 4, 7 en 14, namelijk:
    28 / 1 = 28
    28 / 2 = 14
    28 / 4 = 7
    28 / 7 = 4
    28 / 14 = 2
    De som van al deze delers is 28.

    Een ander voorbeeld is 496. Die is deelbaar door 1, 2, 4, 8, 16, 31, 62, 124 en 248. Bij elkaar opgeteld is dat 496.

    Er is zelfs een formule om volmaakte getallen uit te rekenen..

    Over je filosofieding:
    ‘Wie weet wat goed is, doet het goede’
    Het probleem bij deze stelling, is dat “het goede” subjectief is. Iedereen heeft een ander beeld van “het goede”. Hier kun je verder op in gaan door te zeggen dat iedereen naar hetgeen streeft wat goed is voor hen, oftewel wat zijzelf goed vinden. Zo zal iemand altijd “het goede” doen. Gewoon nog wat meer zinnen bij lullen en voorbeelden geven en je bent klaar.

    Knownasme
    Reageer

    Aha, dat van wiskunde dacht ik ook al zoiets.

    En dankje, dankje voor de hulp bij Filosofie, als ik daar wat meer over door praat, krijg ik vast wel een goed cijfer :)

    Reageer

    HELP WANTED!

    Ik moet voor morgen een Duits boek uitlezen, maar ik kom er gewoonweg NIET doorheen. Tis saai [ik weetook wat er gaat gebeuren en ’t wordt er niet beter op], ik snap er niks van [ik kan een hele bladzijde lezen zonder enig idee te hebben wat er staat] en en en
    ‘T LUKT GODVERDOMME NIET!

    Hulp?

    Isabeau
    Reageer

    Is er geen Nederlandse/Engelse versie van?

    http://www.sparknotes.com voor de allerbeste samenvattingen.

    Knownasme
    Reageer

    Wat ik meestal doe als ik niet door iets heen kom is verdiepen in die taal. Ga gewoon de hele dag proberen duits te praten, zet de duitse radio om op zodat je ook duits om je heen hoort. Als je dan gaat lezen zijn je hersenen er al aan gewend om Duits te registreren en zullen ze makkelijker Duits gaan lezen.
    Werkt bij mij vaak wel. Je kunt het proberen.

    Reageer

    MEh, ’t gaat me niet meer lukken :’)

    nog 70 blz voor morgen.. naja heb iig de helft al gelezen :’)

    Knownasme
    Reageer

    Ja, hoor. Kom ik weer aan xD
    Voor Nederlands moet ik verdieping over spreekwoorden maken. Ongelofelijk saai dus.
    Nu is er een opdracht waar je de verschillen en de overeenkomsten tussen spreekwoorden en uitdrukkingen moet geven. Ik kan helemaal niks vinden op internet en, natuurlijk, weet ik het zelf niet, want ik ben dom. Iemand die dit toevallig wel weet?
    iig, al bedankt voor het lezen ^^

    SanderH
    Reageer

    Moet je V&O (verschillen en overeenkomsten) aangeven tussen de begrippen “spreekwoorden” en “uitdrukkingen” of moet je V&O aangeven tussen verscheidene “spreekwoorden” en apart nog van verscheidene “uitdrukkingen”? In het laatste geval zijn de overeenkomsten altijd de basisprincipes.. Spreekwoorden zijn meestal zinnen, uitdrukkingen meestal een zinsdeel die naar de verbeelding spreekt..

    Knownasme
    Reageer

    Ik moet het aangeven tussen de begrippen..

    Mn moeder kwam net binnen, die een site heeft gevonden waar het ongeveer wordt uitgelegd.
    Yes.

    Mja. Bedankt ^^

    Reageer

    Oke, ik ben nu pas op de hoogte dat deze topic bestaat :p
    Maar dus mijn probleem is wiskunde. Analytische meerkunde met die functies enzo.

    De opdracht is dus: Van een driehoek ABC geldt: A(-3,1); B(7,5); C(-1,-3). Bepaal de vergelijkingen van de dragers van de zijden.

    Ohja we zijn bezig met eerstegraadsfunctie.

    Hoe moet je deraan beginnen, wnat ik snap er de ballen van. En tis nogal dringend :S

    SanderH
    Reageer

    Nooit gehad.. _O-

    Reageer

    Doen deze formules je aan iets herrinneren

    y=mx+q of y=ax+b

    y-y1= y2-y1/ x2-x1 ( x-x1)

    y-y1=m(x-x1)

    Isabeau
    Reageer

    y=ax+b ken ik.

    y-y1 ook, dan trek je de y1 formule van y af.
    Klinkt erg grafisch allemaal :p

    Reageer

    aWel ja we zijn daarmee bzeig, maar ik snpa niet hoe je aan die oef moet beginnen die ik heb gegeven

    Isabeau
    Reageer

    @x-azn-baby-x wrote:

    aWel ja we zijn daarmee bzeig, maar ik snpa niet hoe je aan die oef moet beginnen die ik heb gegeven

    Met de info die je hebt gegeven weet ik ook niet hoe ik moet beginnen :)

    Reageer

    Tis iets met die formule maar ik weet niet welke.

    Reageer

    Kun je neit gewoon een van die oefeningen hier posten?

    Reageer

    Mja laat maar, ik heb het al :D

    Knownasme
    Reageer

    Ik snap wiskunde niet :'(.
    Het is vergelijkingen, dat snap ik nog. Maar nu met haakjes. Vreselijk.
    Nja de som was: 1/2(20-x) = 2x + 5
    1/2 is dan een half. zeg maar 0,5 maar met zo’n streepje tussen de een en de twee.
    Ik had gedaan..
    1/2(20-x) = 2x + 5
    1/2x – 10 = 2x + 5
    1/2x = 2x + 15
    -1 1/2x = 15
    x = 10

    ..maar Hedwig had x = 0.5
    En ik snap zwz dat hele haakjesgedoe niet..
    Iemand =) ?

    SanderH
    Reageer

    1/2(20-x) = 2x + 5

    Uit haakjes halen: a(b+c), dan a.b + a.c, dus:

    1/2(20-x) = 1/2.20 + 1/2.-x = 10 – 0,5x
    Dus:
    10 – 0,5x = 2x + 5
    5 – 0,5x = 2x
    5 = 2,5x
    x = 2

    Je hebt -10 gedaan ipv 10 en 0,5x ipv -0,5x

    Isabeau
    Reageer

    0,5(20-x)=2x+5
    10-0,5x=2x+5
    -0,5x=2x-5
    -2,5x=-5
    x=2

    Ik heb hem zelf even zonder verdere antwoorden te kijken gedaan en ik kom, zo zie ik nu, op hetzelfde antwoord als Sander uit :p Ik kan nog rekenen, yay :p

    Isabeau
    Reageer

    Oh, en wat betreft het haakjesgedoe, ik zou het maar goed onthouden, want het wordt nog veeeeeel erger. Echt om te janken zo erg :’)

    SanderH
    Reageer

    Ik vind parametervoorstellingen nog het ergst.. En anders het uitrekenen van de lengte van een grafiek.. Of de omwentelingsformule _O- Stomme wiskunde B :'(

    Isabeau
    Reageer

    @SanderH wrote:

    Ik vind parametervoorstellingen nog het ergst.. En anders het uitrekenen van de lengte van een grafiek.. Of de omwentelingsformule _O- Stomme wiskunde B :'(

    Uhhhhhh wat? :X

    SanderH
    Reageer

    Maak je geen zorgen, jij doet rechten, komt goed :p

    Reageer

    Wiskunde A *lacht je uit*

    Knownasme
    Reageer

    Ik snapte het echt niet. Maar nu wel. Dankee ^^

Reageer

Het forum ‘Archief’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.

21 jan 2009
0 / 50
21 jan 2009
23 apr 2009