Femme logo

Home / Forums / Relaties / Verlatingsangst

Verlatingsangst

  • aangemaakt
    17 nov 2021
  • laatste reactie
    12 apr 2022
  • 2
    reacties
  • 3
    gebruikers
  • Origineel gepost door demelza
    Meest gepost door Flowers123
    Laatste bericht van Flowers123
Relaties
  • Aanmaker
    Onderwerp

  • demelza
    Bijdrager
    demelza
    Reageer

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij advies kunnen geven over een aantal dingen.

    Ik heb nu zo een 9 maanden een relatie met een lieve man. In het verleden heb ik een vrij destructieve relatie gehad en hierna is het mij niet meer gelukt iemand te vinden die bij mij past. Ik heb nogal wat bagage. Waaronder ptss Nu is mijn  vriend iemand best wel iets kan hebben. Maar ik merk dat ik een onwijze angst heb om op dit punt afgewezen te worden. Aangezien niet veel mensen dit lijken te begrijpen en ik dit zelf niet eens begrijp.  Bij iedere discussie of aanvaring , in een relatie zijn nu eenmaal dingen.  Merk ik compleet van slag te zijn. Bang dat de boel uit elkaar valt, bang dat iemand en bang dat ik verlaten zal worden. Het staat mij echt in de weg. Ik durf ook niet gezond conflicten te hebben op deze manier en verander in een onzekere muis. Niet heel erg aantrekkelijk. Waardoor ik weer banger wordt want wie wil nu zo iets ?

    Ik heb al besloten naar een therapeut te gaan voor verlatings angst ( laten we het beestje maar bij de naam noemen )

    Maar ik dacht misschien zijn er dames die mij advies hebben om iets meer in mijn kracht te staan. Hoe leer ik er op vertrouwen dat iemand bij mij wil zijn en blijven ondanks mijn bagage buien ect

     

     

     

    Groetjes !

  • milagra35
    Reageer

    Ik denk dat dit soort gedachten vooral in jezelf zitten en je dit soort angsten soms tegen jezelf aanpraat. Ik heb een tijd heel erg veel last gehad van dit soort emoties en mij concentreren op sporten, goed eten, dagelijkse vitamine B en mediteren hielp me daarbij. Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring en is voor iedereen anders.

    Flowers123
    Reageer

    Je gevoelens opschrijven helpt heel erg! Vooral volgens het G schema: gebeurtenis, gevoel, gedachte, enzovoorts. Zo leer je je brein alles los van elkaar te zien, een helikopter-view en kun je er rationales naar kijken. Gewoon bij elke gebeurtenis doen die heftig aanvoelt voor je. Dit heeft mij enorm geholpen bij de verlatingsangst en je traint je hersenen om anders te gaan reageren. EMDR heeft mij ook heel goed geholpen maar is wel een heftige vorm van therapie. Succes!!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

17 nov 2021
0 / 2
17 nov 2021
12 apr 2022