Het vinden van de check-in balie, sleuren met bagage, door die chaotische douane en paspoortcontrole en dan nog een kilometer of twee lopen naar de gate. Dit is een welbekende inspanning die geleverd moet worden wanneer je gaat vliegen vanaf Schiphol. En daar krijg je trek van! Maar… je zit net eindelijk bij die gate, je wil die twee kilometer niet terug lopen, een tentje uitzoeken, vervolgens in de rij moeten wachten en weer terug naar de gate, toch? Daarom bezorgt Deliveroo nu bij de gate!
Samen bezorgen
Om dit te realiseren slaat Schiphol de handen ineen met cateraar HMS Host International. Op dit moment kun je tussen 7.00 uur ’s ochtends en 20.30 uur ’s avonds via de app van Deliveroo jouw bestelling doorgeven, wanneer deze geplaatst is, komt er binnen een kwart een bezorger van HMS Host jouw bestelling op een elektrische step bij de gate bezorgen. Zo makkelijk kan het zijn! De maaltijden komen van restaurants van de Street Food Market en de bezorgkosten bedragen €2,50
Proef
Momenteel gaat deze lancering om een proef. Het is alleen voor passagiers die via de E-pier vliegen mogelijk om te bestellen. Hieruit moet blijken of er belangstelling is voor de nieuwe dienst. Mocht dit experiment een succes zijn, dan wordt vanaf maart de bezorgservice uitgebreid naar de D-pier. Als ook op deze pier voldoende besteld wordt, dan wordt er definitief besloten of deze dienst blijft bestaan.
Roomservice op je hotelkamer
Bonus, het Mercure Hotel is gevestigd achter de paspoortcontrole en doet daarom mee met de proef. Mocht je verblijven in dit hotel in Lounge 3 dan kun je ook bestellen via de app en op je hotelkamer laten bezorgen. Laten we hopen dat dit een succes wordt, dan kunnen we straks nog even van heerlijke sushi genieten voordat we boarden en naar de Spaanse zon vliegen!